این نظریه وجود دارد که در عصر نوسنگی سراسر اروپای شمالی یک زبان اصلی داشت که بیشتر زبان های امروزی اروپایی از آن مشتق شده است و نیز میان اروپای مرکزی و آسیای غربی قبایل می زیستند که فقط یک زبان واحد را بکار می بردند. همه این اقوام را بطور کلی (آریا) و زبان آن ها را (آریایی) می خوانیم. قبایل مزبور روز اول از منطقه (دانوب) و جنوب روسیه آمدند و متدرجا در مناطق گرمسیر جنوب گسترده شدند.

در اصل، بیشتر کشورهای اروپایی از نژادی تشکیل شده بود که از مدیترانه و اطراف آن منشعب شده و آنها را (ایبریها) می گفتند. مردمی سبزه با موهای مشکی بودند که بزودی بر اثر موج مهاجران آریایی بور و بلند قد به عقب رانده شدند. آریایی ها بسوی مرکز و جنوب اروپا سرازیر شده و سپس عازم هند شدند و بدین ترتیب در سراسر منطقه عبور خود آبادی ها و ساکنانی باقی نهادند.

مهاجرت قوم آریایی ها به ایران

آریا ها قومی گله دار بودند که در فاصله زمانی میان ۱۸۰۰ تا۱۵۰۰ سال پیش از میلاد مسیح از هند تا بالکان پراکنده بودند. مدارک موجود نشان می دهد مسیر مهاجرت قوم آریایی ها از شمال ایران به سمت جنوب بود وطبق تحقیقات می توان گفت آنها به زبانی از ریشه هند و اروپایی سخن می گفتند . آن دسته از این قوم که  راه جنوب شرقی را درپیش گرفتند وارد سرزمین هند و شاخۀ دیگر بسوی مغرب ایران سرازیر شدند ؛ ولی در کوههای زاگرس متوقف نشدند و به مهاجرت ادامه دادند و اقوام در دل فلات را مقهور خویش ساختند.

جامعۀ آنها مشتمل برسه طبقه یعنی ، اشراف ، مردم عامه و بردگان بود. در مورد باورهای دینی، تشکیلات و آیین های ویژه ای نداشتند . رسم اسب داری و سوارکاری و شکار خاص خاندان اشراف بود.  قوم ماد Medes یک قوم آریایی از نژاد هند و اروپایی بود. آتروپاتس یا آتروپاته نامی است که بر روی ماد آتروپاتن گذاشته شد . نخستین دولت ائتلافی ماد در سال ۷۰۵ پیش از میلاد تشکیل شد که نخستین دولت سلطنتی آریایی در جهان بود. 

عباس قدیانی در کتاب تاریخ فرهنگ و تمدن ایران در مورد مهاجرت قوم آریایی ها چنین می گوید: ایرانیان وهندیان پیش از آنکه در سرزمین ایران و هند سکنی گزینند ، با یکدیگر می زیستند . عصر با هم زیستی ایرانیان و ودائیان را بنا به کتاب ودا که قدیمی ترین کتاب های آریایی است عصر ودائی گویند . قدیمی ترین قسمت کتاب   ودا « ریگ ودا» نام دارد . ریگ ودا در عصری سروده شده که آریاهای ایرانی وهندی با هم می زیستند ویا تازه ازهم جدا شده بودند. در ریگ ودا به مسکن اصلی آریاهای ایرانی وهندی اشاره شده و از آن به آریا ورته ( یعنی چراگاههای آریا) یاد گردیده است.

منبع: کتاب رویداد های مهم تاریخ، taghvimetarikh

 

 


تاریخ ملت های جهان آریایی ,مهاجرت ,جنوب ,بودند ,کتاب ,زبان ,ایرانی وهندی ,آریاهای ایرانی ,قدیمی ترین ,نخستین دولت ,آریاهای ایرانی وهندی منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

بهترین سایت اینجا همه چی هست گرافیک سیتی دانلود آهنگ زنگ خور موبایل هیوانس مشاوره و فروش دستگاه زیبایی سایتی برای همه alprogra کـدگذر - مرجع کد و ابزار وب نویسی اتاق تاریک...!