اگر در دنیای ارز های دیجیتال فعالیت می کنید و یا به تازگی به آن علاقه مند شده اید و می خواهید به آن وارد شوید، یکی از موارد انتخابی که در مقابل شما قرار دارد، انتخاب نوع کیف پول مورد استفاده شما برای نگهداری از ارز دیجیتالتان است.

کیف پول بیت کوین

پیش از آن که به سراغ معرفی انواع کیف پول برویم برای آن دسته از افرادی که هنوز به درستی با مفهوم کیف پول ارز دیجیتال آشنا نشده اند توضیح کوتاهی برای این مفهوم خواهیم داد. شما برای آن که بتوانید پول های کاغذی خود مانند دلار و ریال را نگهداری کنید نیاز دارید تا از یک کیف پول استفاده کنید. برای استفاده از ارز های دیجیتال هم دقیقا باید همین کار را انجام دهید با این تفاوت که از آن جا که ارز های دیجیتال ماهیت فیزیکی ندارند، برای آن که بتوانید از آن ها نگهداری کنید باید از کیف پولی از جنس خودشان یعنی یک کیف پول دیجیتال استفاده کنید. کیف پول های دیجیتال به طور کاملا تخصصی به این منظور ساخته شده اند که بتوانند دارایی دیجیتال شما را به طور امن در خود نگهداری کنند. ساخت کیف پول ارز دیجیتال امری تقریبا ساده است، اما پیش از آن باید انتخاب کنید که از کدام نوع از کیف پول های دیجیتال می خواهید استفاده کنید.

 

انواع کیف پول ارز دیجیتال

کیف پول ارز دیجیتال چندین نوع مختلف دارد که در ادامه هر کدام از آن ها را برای شما توضیح خواهیم داد.

 

کیف پول سخت افزاری

این نوع کیف پول را می توان به عنوان امن ترین کیف پول ارز دیجیتال معرفی کرد. همان طور که از نام این کیف پول مشخص است، برای استفاده از این نوع کیف پول باید یک قطعه سخت افزاری تهیه کنید. البته به همین دلیل این نوع کیف پول را به عنوان گران ترین کیف پول ارز دیجیتال نیز می توان معرفی کرد. کیف پول سخت افزاری در اندازه های یک فلش مموری است و در مواقعی که می خواهید از آن استفاده کنید باید آن را به یک رایانه متصل کنید. این کیف پول به دلیل قیمت و امنیت بسیار بالایی که دارد مناسب افرادی است که سرمایه زیادی را در اختیار دارند و می خواهند برای آن بالاترین ضرایب امنیتی را استفاده کنند. اگر شما از این دسته افراد نیستید اصلا جای نگرانی نیست، کیف پول های امن دیگری هم وجود دارد که در ادامه آن ها را برای شما معرفی خواهیم کرد.

 

کیف پول کاغذی

کیف پول کاغذی را می توان دومین کیف پول امن معرفی کرد. دلیل آن هم مشخص است، شما تمام مواردی که لازم دارید را بر روی یک کاغذ چاپ کرده و دیگر هیچ نگرانی بابت حملات آنلاین، هک شدن و هیچ چیز دیگر ندارید. تنها موردی که باید حواستان به آن باشد آن است که کاغذ خود را گم نکنید و آن را در یک جای امن نگهداری کنید. استفاده از تمام کیف پول های ارز دیجیتال مانند یکدیگر است و تنها تفاوتی که وجود دارد نحوه رسیدن شما به حساب کیف پولتان است.

 

 

کیف پول تحت وب

این نوع کیف پول دقیقا یک وب سایت است. یعنی شما در یک سایت برای خود حساب کاربری درست کرده و دارایی خود را در آن سایت قرار می دهید. در واقع این نوع کیف پول و دو نوع دیگری که در ادامه به شما معرفی خواهیم کرد همگی کیف پول نرم افزاری به شمار می رود و ممکن است کیف پولی که شما انتخاب می کنید از هر سه حالت نرم افزاری پشتیبانی کند. از مزیت های این نوع کیف پول می توان به امکان دسترسی به آن از هر دستگاهی که به اینترنت وصل می شد و قابلیت وب دارد نام برد.

کیف پول ارز دیجیتال

کیف پول موبایل

این نوع کیف پول یک نرم افزار است که بر روی موبایل شما نصب می شود و می توانید از آن استفاده کنید. ساخت کیف پول بیت کوین موبایل یا هر ارز دیگری کاری بسیار ساده است و مانند نصب یک بازی بر روی تلفن همراه شما می باشد. شاید بهترین کیف پول بیت کوین برای ایرانیان را بتوان همین نوع موبایلی معرفی کرد. زیرا استفاده از این نوع کیف پول هزینه ای ندارد و شما می توانید به راحتی نرم افزار آن را بر روی تلفن همراه خود نصب کرده و همه جا همراه داشته باشید. تنها نکته ای که باید آن را حتما رعایت کنید این است که موارد امنیتی مورد نیاز را هم برای خود گوشی و هم برای کیف پولتان رعایت کنید تا حتی در صورتی که برای گوشی اتفاقی افتاد، دارایی شما امن و محفوظ بماند. برای پیدا کردن بهترین کیف پول دیجیتال اندروید یا آی او اس تنها کافیست در اینترنت و یا بازارچه نرم افزاری خود یک جستجوی ساده و کوتاه داشته باشید.

 

کیف پول دسکتاپ

این نوع کیف پول مانند نوع موبایلی می باشد با این تفاوت که کیف پول دسکتاپ را بر روی کامپیوتر می توان نصب کرد. موردی که باید در ارتباط با کیف پول های نرم افزاری رعایت کنید این است که باید به درستی تمامی موارد امنیتی را تکمیل کنید تا حتی در صورتی که به مشکلی هم برخورد کردید دارایی شما در امنیت کامل بماند.

 

کدام کیف پول برای من مناسب است؟

پاسخ به این سوال کاملا بستگی به شما و نوع کاربری شما دارد. برای مثال اگر دارایی شما مبالغ بسیار بالا مانند چند عدد بیت کوین می باشد، کیف پول سخت افزاری و کاغذی برای شما مناسب هستند. اما اگر دارایی شما این مقدار نیست می توان گفت تمام انواع کیف پول به جز سخت افزاری برای شما مناسب است و می توانید بدون هیچ هزینه زیادی و بدون نگرانی از کیف پول های دیگر استفاده کنید. همچنین جواب این سوال به ارز دیجیتالی که از آن استفاده می کنید نیز بستگی دارد. برخی از کیف پول ها فقط از نوع خاصی از ارز های دیجیتال استفاده می کنند. پس باید به این نکته هم توجه داشته باشید که از کدام ارز استفاده می کنید و کیف پول ارز دیجیتال مناسب برای خودتان را انتخاب کنید. در نهایت باید بدانید که تمام کیف پول های آنلاین امن هستند تنها اگر شما به درستی از آن ها استفاده کنید و مراقب رمز ها و کلید های خود باشید.


مجله علمی آموزشی گلدآموز دیجیتال ,استفاده ,افزاری ,معرفی ,دارایی ,توان ,استفاده کنید ,نگهداری کنید ,داشته باشید ,رعایت کنید ,موارد امنیتی منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

مرکز فروش فلزیاب وگنجیاب 09197977577تهران خلیج فارس طراحی سایت سه سوت وب ممیز کلمه کلیدی فروشگاه بذر اورجینال شاهدانه دانلود آهنگ بهنام بانی هر چی که بخوای برسی انتخاب وخرید آنلاینdigibaner مدرسه سرمایه گذاری